Keresőoptimalizálás – Alfaweb.hu
A keresőoptimalizálás lényege az, hogy a weboldaladat úgy kell kialakítani, hogy az a keresők számára könnyen bejárható, könnyen értelmezhető és könnyen azonosítható legyen.
A kereső optimalizálás tulajdonképpen egy felkészítő folyamat, mely végén a weboldal képes lesz felvenni a versenyt a a google kereső organikus találati listáinak előkelő helyezéseiért „vívott” küzdelemben. Egy kis tanulással ez is elsajátítható. Persze a szakembernek van előnye. A kérdés azonban itt is az, hogy neked mennyi időd van a tanulásra, vagy inkább megfizeted a tudást. Természetesen ez sem teljes körű, mert az idő előre haladtával mindig jön új szempont.
Néhány fontos keresőoptimalizálási szempont.
A weoldal kódrendszerének (forrás kód) optimalizálása. Ennek célja az, hogy a felesleges kódokat eltávolítsuk a weboldalunk kódrendszeréből. A google robotok minél rövidebb és akadálymentes (ezáltal gyorsabb) úton tudják bejárni a weboldalad. Ezt érdemes szakemberre bízni.
Fontos szempont az oldalad különböző méretű képernyőkre való optimalizálása is. Szakszóval ez a reszponzivitás. Ez azt jelenti, hogy a weboldalad megjelenési méretét úgy kell beállítani, hogy az a PC-n, laptopon, tableten és mobil képernyőn is teljes szélességében jelenjen meg, ne kelljen jobbra-balra mozgatni a tartalmat, hogy az olvasható legyen.
A megjelenített tartalom optimalizálása. A legfontosabb szabály az egyediség, akár írod, akár az MI-vel, vagy bárkivel iratod. Az egyediséget a legegyszerűbben úgy tudod ellenőrizni, ha a szöveget mondatonként bemásolod a google keresőbe, s az eredményben nem találsz szó szerinti egyezést. Itt ne feledd azokat a kulcsszavakat, melyek jellemzik az oldalad és amelyekre meg szeretnél jelenni a keresőkben. Ha ez meg van, akkor jöhetnek a meta elemek (cím, rövid leírás, stb.) A címsorokról, sőt a képek címeit és leíró tagjait is add meg, stb.